MİSYONUMUZ
Kaliteli global hizmet sunmak, koşulsuz müşteri memnuniyeti ve sadakati sağlamaktır.
VİZYONUMUZ
Bilen, düşünen, öğrenen takım ruhu ile bilimsel teknoloji ve insan üretkenliği sınırlarını sürekli zorlamak,daima dürüstlük ilkesi ile hedef kitlemize ulaşmaktır.
HEDEFİMİZ
Hedefimiz en mükemmele ulaşmak için, sürekli iyileşme ve gelişme çabası içinde olmaktır.
E-TİCARET TANITIM
GENEL BİLGİ
Internet hem dünyada hem de Türkiye'de iş yapma aracı olarak hayatımıza girmeye başladı. E-ticaret ile ticaret yapma yöntemlerimiz gelişiyor ve zenginleşiyor. İşletmeler İnternet'i, verimliklerini artırmak, maliyetlerini azaltmak, yeni pazarlara ulaşmak ve hem müşteriler hem de iş yaptıkları diğer kurumlarla daha etkin iletişim kurabilmek için kullanıyorlar.
İnternet'in iş hayatına getirdiği en önemli yeniliklerden biri e-ticaret kavramı:
E-ticaret, çok kısaca özetlersek, geleneksel satış yöntemlerinin dışına çıkarak, ürün veya hizmetlerin elektronik ortamlarda (İnternet, cep telefonu, interaktif televizyon gibi) pazarlanması ve alım satımının yapılmasıyla ilgili faaliyetlerin toplamıdır. Peki, e-ticaret kapsamında ne tür faaliyetler yapılır?
Pazarlama: Mutfak dolapları yapıp satan bir şirketseniz, ne tür mutfak yaptığınızı sitenizde anlatıp, daha önce yaptığınız işlerin resimlerini gösterip, ilgilenen kişilerin atölyenize gelmesini sağlayabilirsiniz. Bu örnek, İnternet'in pazarlama amacıyla kullanılabileceğini gösteriyor. Bu durumda satışlarınıza destek amaçlı bir e-ticaret uygulaması yapmış oluyorsunuz.
Sipariş alma: Diyelim ki oyuncak ve hediyelik eşya satıyorsunuz. Bir web siteniz var. Sitenizi ziyaret edenler, İnternet üzerinden sipariş verebiliyorlar. Siz bu siparişleri alıp, malı müşterinin adresine teslim ediyorsunuz. Ödemeyi müşteri kapıda yapıyor. Bu da İnternet üzerinden satış şeklinde bir e-ticaret örneği.
Satış ve online ödeme: Bir basamak daha ileri gitmek ve malın parasını kredi kartıyla online almak istediniz. Bunun için gerekli banka bağlantısını da kurdunuz. İşte bu da İnternet'in ödemeler için kullanıldığı bir e-ticaret uygulaması.
Teslimat: Sizin mal satan bir şirketiniz yok. Örneğin avukatsınız ve pek çok insan size danışmaya geliyor. Siz bu danışmanlığı İnternet üzerinden yapmak isterseniz, İnternet aynı zamanda hizmetin teslim edildiği bir yer haline de gelir.
Müşteri İlişkileri: İnternet çift yönlü iletişim için çok iyi bir araçtır. İnternet üzerinden müşterilerinizle birebir diyalog kurabilirsiniz. Sipariş ve satış sonrası destek hizmetlerini verebilir, müşteri memnuniyetini ölçebilir, hizmetlerinizi müşteriye özel hale getirebilirsiniz.
Özetle e-ticaret, mal veya hizmet satabilmeniz için geleneksel şekilde yaptığınız tüm faaliyetlerin İnternet'te de yapılabilmesi demektir.
17 Nisan 2008 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder